پذیرش سفارش طراحی جلد- انتشارات اوراسیا

اهمیت طراحی جلد

طراحی جلد حرفه‌ای، در تاثیر پذیری خوانندگان، انتقال مفاهیم، فروش و بازاریابی کتاب و نشریات تاثیر بسزایی دارد. توجه به محتوا و موضوع اثر، جذابیت هنری، سلایق مخاطب و خواسته‌های صاحب اثر، از جمله پارامترهای اثرگذار در طراحی جلد بوده و نیازمند دانش،‌ فکر خلاق و تجربه کافی در این زمینه است.

امروزه طراحی جلد کتاب خلاقانه اغلب با نرم افزارهایی همچون فتوشاپ Photoshop انجام و سپس با خروجی‌های PSD، TIFF، EPS و PDF، وارد فرآیند انتشار می‌شوند.

بخش عمده‌ای از جذب مخاطبان کتاب و نشریات بستگی به طراحی جلد آن بعنوان اولین عنصر دیداری دارد، پس بایستی مخاطب را به خود جذب کند و بیانگر محتوای کتاب یا نشریه باشد.

ساختار جلد کتاب

  • روی جلد: شامل نام اصلی کتاب، سوتیتر یا نام فرعی، تصاویر احتمالی انتخاب شده، صاحبان اثر، نام ناشر کتاب و …
  • عطف: هنگام قرار گیری کتاب در کتابخانه، این عطف کتاب است که دیده می‌شود. شامل نام کتاب، صاحبان اثر و …
  • پشت جلد: شامل بارکد، چند خط توضیح برای جلب نظر مخاطب، گاهی هم درج اطلاعات و سوابق صاحبان اثر و …

سبک طراحی جلد

تنوع ظاهری و در عین حال داشتن یکپارچگی برای جلد کتاب‌ها، از اهمیت زیادی برای ناشر برخوردار است، چرا که داشتن یک جلد یکپارچه می‌تواند تاثیر خوبی بر ذهن مخاطب بگذارد.

معمولا جلد شامل یک تصویر اصلی و بزرگ و یا یک نماد بعنوان شاخص طراحی می‌باشد که بسته به نوع و تفکر طراحان می‌تواند یک تصویر واقعی، تصویرسازی شده یا ترکیبی باشد. بکارگیری المان‌های متنی نیز در جلد مجلات متداول می‌باشد.

نحوه دریافت خدمات طراحی جلد

«قالب کلی» در طراحی جلد مربوط به مواردی است یک قالب ثابت با امکان ایجاد تغییرات محدود در قسمت‌های مشخص از طرح وجود دارد که قالب کلی در مقایسه با «قالب طراحی»، از انعطاف‌پذیری کمتری از نظر تغییرات برخوردار است. ضمنا انجام یک یا دو مرحله ادیت بمنظور اعمال تغییرات، یک رویه معمول می‌باشد. البته «قالب سفارشی‌سازی‌شده» که مطابقت کامل با نظر مشتری را داشته باشد نیز فراهم است که از تعرفه های مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تبعیت می‌کند.

طراحی جلد ویژه کتاب، مجلات و نشریات